[et_pb_section bb_built=”1″ _builder_version=”3.0.47″ custom_padding=”1px|0px|0|0px”][et_pb_row make_fullwidth=”on” custom_padding=”0|0px|0|0px” _builder_version=”3.0.106″][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_image admin_label=”Egyensúlyért logo” src=”https://tanulasicoach.hu/wp-content/uploads/2018/04/Egyensúlyért-bt-logo.jpg” align=”center” force_fullwidth=”on” _builder_version=”3.0.106″ custom_margin_last_edited=”off|desktop” custom_padding_last_edited=”off|desktop” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” always_center_on_mobile=”on” show_bottom_space=”on” /][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row custom_padding=”70px|0px|13px|0px” _builder_version=”3.0.47″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text _builder_version=”3.0.106″ background_layout=”light”]

Hogyan kezelje a tanulási nehézségeket?

 

Ön vagy a gyermeke nehezen tanul? Lassan haladnak a dolgai, mert nehezen tud fókuszálni?

Ön is érintett valamilyen formában az olvasási, írás nehézségekkel és könnyen összezavarodik (akár gyermeke, akár saját maga kapcsán)?

Ha Önnek is elege van már abból, hogy olyan a feje, mint a szita és könnyen elfelejti, amit tanult, akkor ez az üzenet most Önnek szól.

Van olyan módszer, ami lehetővé teszi, hogy könnyebben, gyorsabban tanuljon és így szárnyaljon az életben.

Sokszor hallom azt, hogy a helyzet reménytelen. „Annyi helyen jártam már! Vittem a gyermekem egyik szakembertől a másikig, de igazából nem tudtak segíteni, vagy csak nagyon lassan tudtunk előrébb lépni. Tudom, hogy nem minden módszer való mindenkinek, de elkeseredtem, hogy nincs megoldás a problémánkra!”

A legtöbb hivatalos helyen felméréseket végeznek, de a túlterheltség miatt nincs idő arra, hogy fejlesztéssel foglalkozzanak. Ezt rábízzák a pedagógusokra (akik nincsenek a fejlesztésre felkészítve) vagy a fejlesztő szakemberekre, akikből kevés van, ezért túlterheltek és nem tudnak megfelelő óraszámban foglalkozni a gyermekekkel. A másik probléma, hogy a fejlesztés során egyes részképességek fejlesztésével foglalkoznak, ami ha pont beletrafálnak, akkor hoz változást a kliens életében és könyebbé válnak a dolgai, de az alapvető okokat nem szüntetik meg.

Ezeken a helyeken ráadásul csak általános iskolás gyerekekkel foglalkoznak. A középiskolások, a felsőfokú képzésben tanulók és a felnőttek kiszorulnak a fejlesztési lehetőségekből. Sajnos a rendszer így működik.

Nem túl jó kilátás, ugye?

De végiggondolta már, hogy mi lehet a probléma igazi gyökere?

A kineziológia szerint három fő oka lehet annak, hogy nem vagyunk egyensúlyban.

[/et_pb_text][et_pb_image _builder_version=”3.0.106″ src=”https://tanulasicoach.hu/wp-content/uploads/2018/04/Egészség-háromszög-1.jpg” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” always_center_on_mobile=”on” force_fullwidth=”off” show_bottom_space=”on” align=”center” /][et_pb_text _builder_version=”3.0.106″ background_layout=”light”]

Miként jelenik ez meg a tanulás során?

A strukturális terület az izomrendszerrel, a mozgással van kapcsolatban. Amennyiben ez a terület kiegyensúlyozatlan, akkor ez idegrendszeri éretlenségekhez, egyoldalú működéshez vezethet. De ide tartoznak a megtartott kisgyermekkori reflexek is. Mostanában egyre kevesebbet mozgunk és egyre többet ülünk számítógép előtt, ami nagymértékben hozzájárul az agy csökkent üzemmódú működéséhez.

A kémiai terület leginkább a táplálkozással áll kapcsolatban. Milyen anyagokat viszünk be a szervezetünkbe? Azok milyen reakciókat váltanak ki bennünk? Támogatják, erősítik vagy inkább gyengítik a gondolkodási folyamatainkat? Egyre több a tudásunk arról, hogy a táplálkozás és a tanulás között komoly kapcsolat van. Erről már olvashatott honlapomon (GAP szindróma).

Az érzelmi területhez tartoznak mindazok a traumatikus élmények, stresszek, amiket átéltem életem során a tanulással kapcsolatban. Volt rá példa, hogy kiderült, hogy az első osztályos gyermek azért nem szeretett írni, mert az oviban kicsúfolták a rajza miatt, még a óvónő is leszólta a rajzát és nem tette ki a többiekével együtt, ezért úgy döntött, hogy nem vesz többé a kezébe ceruzát. Így elég nehéz megtanulni írni, ugye? Ehhez a területhez rengeteg olyan esemény tartozhat, amire elsőre nem is gondolnánk.

Egy másik nagy kérdéskör, hogy a tanulás során melyik agyféltekénk működik aktívabban. Képesek együtt dolgozva a tanulási céljaink érdekében információt cserélni (integrált működés) vagy egy folyamatban inkább az egyik lesz domináns, míg a másik a háttérbe szorul?

[/et_pb_text][et_pb_image _builder_version=”3.0.106″ src=”https://tanulasicoach.hu/wp-content/uploads/2018/04/JOBB-BAL-AGYFÉLTEKE.jpg” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” always_center_on_mobile=”on” force_fullwidth=”off” show_bottom_space=”on” align=”center” max_width=”60%” /][et_pb_text _builder_version=”3.15″]

Nem csoda, hogy a hagyományos fejlesztések nem, vagy csak nehezen hoznak eredményt. Az oka ennek az, hogy nem az elsődleges okokkal foglalkoznak. Így továbbra is fennmaradnak a kellemetlen tünetek, a figyelemzavar, az olvasási nehézség, a helyesírási probléma.

Petit (11 éves) azzal hozta el anyukája, hogy nem tud a gyerek figyelni az órán. Írása is lassabb, ezért lemarad és a jegyei sokat romlottak az elmúlt félévben. Brain Gym®-mel kezdtünk el nála dolgzoni. A tesztek során kiderült, hogy bal füles és jobb agyféltekés, amitől úgy működött a figyelme, hogy a tanár mondandójának a dallamára tudott figyelni és nem a konkrét szavakra (ehhez kellett volna a bal agyféltekéje is), amik elhangzottak. A szétszórt figyelme hátterében tehát az állt, hogy a jobb agyféltekéje volt aktív. Ezt a Dennison-féle laterális behangolás gyakorlatsorával korrigáltuk. Ennek az eredménye az lett, hogy a következő 1 hónap alatt jobban tudott figyelni és ez az eredményein is meglátszott, jobb jegyeket kapott. Az írásával ezután tudtunk elkezdeni foglalkozni.

Petinél az elsődleges ok az agyintegráció hiánya volt a figyelemmel kapcsolatban.

De természetesen mások is képesek elérni ereményeket, akik megtanulták ezt a módszert.

„16 éves fiú, aki tanulási nehézségekkel küzd, megállapítottak ADHD-t is nála. Beilleszkedési probléma is jellemzi, édesanyja felügyeletével végzi a gyakorlatokat. Az első visszajelzés, jobb jegyeket kap az iskolában… már van egy barátja… könnyebben alkalmazkodik…”
N. Beatrix pedagógus, Brain Gym® kineziológus

„Saját magamon azt tapasztaltam, hogy egy-két kisebb egészségügyi problémám megszűnt, s a tanítási nap végére nem fáradok el úgy, mint régebben. Ebből kifolyólag összeszedettebben tudok tanítani, s a gyerekek is könnyebben megértik, amit átadok nekik.

Náluk azt vettem észre, hogy például a tengerész csomó nevű gyakorlat hatására az agresszív viselkedésű gyerekek hamar lenyugszanak, s rugalmasan meg tudjuk oldani a konfliktus helyzeteket.”

M. Ilona pedagógus

Látható, hogy nem csak a tanulás terén következik be változás, hanem a karrierünkben is. Jobban tudunk koncentrálni, kevésbé fáradunk el, így hatékonyabbak leszünk.

Üdv:

Attila

Ui. 1.: A Brain Gym® gyakorlatokról itt olvashat.

http://www.egyensulyert.hu/blog/item/345-brain-gym-kepessegfejleszto-gyakorlatok

Ui.2.: A következő cikkemben az érzelmi stressz hatásáról olvashat majd. Hamarosan a fiókjában lesz!

Egyéni foglalkozásokra bejelentkezés:

06 20 9 264 010

info@egyensulyert.hu

[/et_pb_text][et_pb_social_media_follow url_new_window=”off” follow_button=”on” _builder_version=”3.0.106″][et_pb_social_media_follow_network social_network=”facebook” url=”http://www.facebook.com/egyensulyert” _builder_version=”3.0.106″ background_color=”#3b5998″ follow_button=”on” url_new_window=”off”] Facebook [/et_pb_social_media_follow_network][/et_pb_social_media_follow][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]