Tanulási Coaching
Technikák
A gyorsított tanulás komplex módszertana és gyakorlata.
A képzés célja
A képzés célja, hogy a résztvevők és résztvevő pedagógusok, coachok megismerjék a legújabb kutatásokon alapuló tanuláselméletet a tanulási stílusok és a hatékony tanulás összefüggéseiről, a gyorsított tanulási modell alkalmazásáról.
Saját élményű gyakorlatok során olyan módszertani pluszt kapjanak, amivel a kognitív tanulás illetve tanítás hatékonyságát nagymértékben emelni tudják az oktató-nevelő munkájuk során.
A képzés rövid ismertetése
Ahhoz, hogy tanulás zökkenőmentes és hatékony legyen ismernünk kell a saját tanulási stílusunkat.
Milyen módon vesszük fel az információkat, hogyan raktározza azokat az elménk, milyen a tanulási környezet, milyen eszközöket és módszereket tudunk alkalmazni a hatékony tanulás során.
A modern kutatási eredmények alapján összeállított tanulási technikák széles tárházát nyújtja a képzés.
A képzés része az Alternatív Képességfejlesztő Tanácsadó® képzésnek.
A képzés tematikája
- A gyorsított tanulás in-and-out modellje.
- A tanulási környezet, a tanuló személy és a tanulási eszközök.
- A hatékony tanulás folyamat: kódolás, áttekintés, gyakorlás.
- A tanulási stílus 5 jellemzője. A saját tanulási stílus összeállítása.
- A tudás alapú tanulás folyamata.
- Az optimális tanulási állapot beállítása: mozgás, táplálkozás, környezet.
- Egyéni tanulási módszerek. 200 tanulási technika ismertetése.
- Memória működése. Mnemotechnikák a jobb emlékezetért.
- Relaxáció, légzőgyakorlatok, irányított figyelem technikái.
- Célképzés szabályai.
- 4. típusú időbeosztás.
- Reaktív-proaktív viselkedés jelentősége.
A képzés résztvevője:
- ismerje a legújabb kutatásokat a tanulásról, a tanulási stílusok és a hatékony tanulás összefüggéséről, a gyorsított tanulási modell alkalmazásáról,
- ismerje a tanulási ciklus 3 komponensét,
- ismerje a Vizuális, Auditív, Kinesztetikus tanulási technikákat és módszereket, illetve az egyéni preferenciához igazított alkalmazási lehetőségeket,
- legyen képes elvégezni a egyéni preferencia értékelő teszteket, melyek segítségével felmérheti a tanuló érzékelési preferenciáit, tanulási stílusát, agyféltekei működését, környezeti preferenciáit,
- legyen képes kiválasztani, továbbá a tanulókkal elsajátíttatni, begyakoroltatni a saját tanulási stílusuknak megfelelő egyéni tanulási technikákat, amelyek segítségével meggyorsítható és hatékonnyá tehető a tanulás.
ha a hallgató részt vett minden gyakorlaton és azokat sikerrel elvégezte.
Egy szabadon választott személlyel/tanulóval vegye fel az I. számú jegyzet 1. számú mellékletében szereplő Személyes tanulási profilom preferencia értékelő táblázatot. Ez alapján tegyen írásban javaslatot az egyéni tanulási technikák alkalmazására. Írjon legalább 5-5 módszert a vezető tanulási modalitáshoz, illetve a tanulási stílushoz a felmérés tükrében. A záró írásbeli munka terjedelme maximum 5-7 oldal, elkészítésének határideje az utolsó foglalkozási órát követő 1 héten belül.
Az értékelés szempontjai: A záró dolgozat elfogadható, amennyiben tartalmazza a továbbképzésen elhangzott ismereteket, kulcsfogalmakat. A megismert módszereket adekvátan alkalmazza a résztvevő a tanulási tervekben.
Megengedett hiányzás 5 óra. Amennyiben a hallgató Önhibájából nem vett részt a képzésen, úgy az adott részt meg kell ismételnie, melyet 50% kedvezménnyel tehet meg. Amennyiben önhibáján kívül nem tudott részt venni a képzésen, úgy igazolás bemutatása mellett az adott részt egyszer díjtalanul megismételheti.
A gyermekek egyre nagyobb terhelésnek vannak kitéve az iskolában. A hatalmas információmennyiséget képtelen az agyuk feldolgozni, hegynyi információt kapnak, amiknek a feldolgozása, megértése és alkalmazása egyre nagyobb kihívások elé állítja őket. Ennek és a nem minden esetben ideális életmódnak, mozgásfejlődésnek, táplálkozásnak köszönhetően hazánkban is egyre nő a dyslexiás, tanulási akadályozottsággal küzdő gyermekek száma. Nemzetközi felmérések azt mutatják, hogy közel 30% a tanulási kihívásokkal viaskodó gyermekek száma, de van olyan adat is, ami szerint eléri a 40%-t a fejlesztésre szorulók aránya. Ahhoz, hogy a tanulás zökkenőmentes és hatékony legyen, ismernünk kell a saját és tanítványaink tanulási stílusát. Milyen módon vesszük fel az információkat, hogyan raktározza azokat az elménk, milyen a tanulási környezet, milyen eszközöket és módszereket tudunk alkalmazni a hatékony tanulás során? A modern kutatási eredmények alapján összeállított, személyre szabott tanulási technikák széles tárházát nyújtja a képzés. A résztvevő megismerkedhet azokkal a gátló és segítő tényezőkkel, amelyek hatkonyabbá, gyorsabbá teszik a tanulást. Konkrét tanácsokat kaphat a képzésen, illetve adhat a képzést elvégző a hozzá forduló tanulóknak, segítve őt a tanulási folyamatában.
A képzés során a résztvevők a gyakorlatokat a Gyorsított tanulási technikák jegyzet I.-II. című módszertani gyűjteményből végzik.
Kiknek ajánlott a képzés?
- szülőknek, akik segíteni, támogatni szeretnék gyermekük fejlődését,
- szakembereknek, akik tanulókkal foglalkoznak,
- coachoknak,
- pedagógusoknak (60 órás minősített képzés!!!),
- közép és felsőfokú képzésben tanulóknak,
- felnőtteknek, akik újra iskolapadba ülnek és úgy érzik nincsenek eszközeik a tanuláshoz.
A képzés pedagógus akkreditációs nyilvántartási száma: 768/10/2020.
A képzés időtartama
60 óra (6 nap, napi 10 óra, 09.00-17.30 óra között)
Megismered a saját tanulási stílusodat, így képes leszel a saját stílusodnak megfelelő tanulási technikákat alkalmazni és átadni a tanulás során.
Ez oktatónként változhat. Nézd meg lenti táblázatban a részleteket!
- Az attól függ, hogy melyik oktatónál jelentkezel.
- Kapsz egy visszaigazolást e-mailben, és lehet, hogy kapsz egy regisztrációs díjbekérőt is, melyet kiegyenlíthetsz átutalással vagy bankkártyás fizetéssel. Ezért kérlek pontosan add meg e-mail címedet és figyeld postafiókodat.
- A tanfolyamra történő jelentkezés feltétele, hogy a részvételi díjad időben beérkezzen. Ezzel tudod a helyedet biztosítani.
- A kezdés előtt még fogsz kapni egy részletes tájékoztatót a helyszínről és arról, hogy mit hozz magaddal, hogyan készülj a tanfolyamra.
Ajánlott irodalom:
- Dryden és Dr. Vos: A tanulás forradalma I.-II., 2004, Budapest, Bagolyvár kiadó
- Joshua Foer: Eisteinnel a Holdra, 2012, Budapest, Század Kiadó
- Emil Coué: Az autoszuggesztió végzésének technikája, letölthető: https://egyensulyert.hu/letoltesek/
- Emil Coué: Elméd gyógyító hatalma, 2010, Dunaújváros, Egyensúlyért Bt.
- Allan és Barbara Pease: Memóriakontroll, 2006, Budapest, Fiesta Stúdió Könyvkiadó
- Noah St. John: A Siker titkos kódja, 2010, Budapest, Bagolyvár kiadó
- David Allen: Intézz el mindent, 2010, Budapest, Bagolyvár kiadó
- Caroline Leaf: Tehetség vagy!, 2014, Debrecen, Denton 2000 Bt.
Résztvevőink mondták
Időpont
Tréner
Helyszín
Jelentkezés
- 2024. április 26-27-28., május 17-18-19.
AKÉTA®, IKC Professzionális kineziológusa
- Budapest, Istvánmezei u.2/b
- 2024. február 10-11, február 24-25 és március 23-24.
AKÉTA®, Tanulási Coaching Technikák oktató
- Online