Tanulási Coaching
Technikák

A gyorsított tanulás komplex módszertana és gyakorlata.

A képzés célja

A képzés célja, hogy a résztvevők és résztvevő pedagógusok, coachok megismerjék a legújabb kutatásokon alapuló tanuláselméletet a tanulási stílusok és a hatékony tanulás összefüggéseiről, a gyorsított tanulási modell alkalmazásáról.

Saját élményű gyakorlatok során olyan módszertani pluszt kapjanak, amivel a kognitív tanulás illetve tanítás hatékonyságát nagymértékben emelni tudják az oktató-nevelő munkájuk során.

A képzés rövid ismertetése

Ahhoz, hogy tanulás zökkenőmentes és hatékony legyen ismernünk kell a saját tanulási stílusunkat.

Milyen módon vesszük fel az információkat, hogyan raktározza azokat az elménk, milyen a tanulási környezet, milyen eszközöket és módszereket tudunk alkalmazni a hatékony tanulás során.

A modern kutatási eredmények alapján összeállított tanulási technikák széles tárházát nyújtja a képzés.

A képzés része az Alternatív Képességfejlesztő Tanácsadó® képzésnek.

A képzés tematikája

A képzés résztvevője:

  • ismerje a legújabb kutatásokat a tanulásról, a tanulási stílusok és a hatékony tanulás összefüggéséről, a gyorsított tanulási modell alkalmazásáról,
  • ismerje a tanulási ciklus 3 komponensét,
  • ismerje a Vizuális, Auditív, Kinesztetikus tanulási technikákat és módszereket, illetve az egyéni preferenciához igazított alkalmazási lehetőségeket,
  • legyen képes elvégezni a egyéni preferencia értékelő teszteket, melyek segítségével felmérheti a tanuló érzékelési preferenciáit, tanulási stílusát, agyféltekei működését, környezeti preferenciáit,
  • legyen képes kiválasztani, továbbá a tanulókkal elsajátíttatni, begyakoroltatni a saját tanulási stílusuknak megfelelő egyéni tanulási technikákat, amelyek segítségével meggyorsítható és hatékonnyá tehető a tanulás.

ha a hallgató részt vett minden gyakorlaton és azokat sikerrel elvégezte.

Egy szabadon választott személlyel/tanulóval vegye fel az I. számú jegyzet 1. számú mellékletében szereplő Személyes tanulási profilom preferencia értékelő táblázatot. Ez alapján tegyen írásban javaslatot az egyéni tanulási technikák alkalmazására. Írjon legalább 5-5 módszert a vezető tanulási modalitáshoz, illetve a tanulási stílushoz a felmérés tükrében. A záró írásbeli munka terjedelme maximum 5-7 oldal, elkészítésének határideje az utolsó foglalkozási órát követő 1 héten belül.

Az értékelés szempontjai: A záró dolgozat elfogadható, amennyiben tartalmazza a továbbképzésen elhangzott ismereteket, kulcsfogalmakat. A megismert módszereket adekvátan alkalmazza a résztvevő a tanulási tervekben.

Megengedett hiányzás 5 óra. Amennyiben a hallgató Önhibájából nem vett részt a képzésen, úgy az adott részt meg kell ismételnie, melyet 50% kedvezménnyel tehet meg. Amennyiben önhibáján kívül nem tudott részt venni a képzésen, úgy igazolás bemutatása mellett az adott részt egyszer díjtalanul megismételheti.

A gyermekek egyre nagyobb terhelésnek vannak kitéve az iskolában. A hatalmas információmennyiséget képtelen az agyuk feldolgozni, hegynyi információt kapnak, amiknek a feldolgozása, megértése és alkalmazása egyre nagyobb kihívások elé állítja őket. Ennek és a nem minden esetben ideális életmódnak, mozgásfejlődésnek, táplálkozásnak köszönhetően hazánkban is egyre nő a dyslexiás, tanulási akadályozottsággal küzdő gyermekek száma. Nemzetközi felmérések azt mutatják, hogy közel 30% a tanulási kihívásokkal viaskodó gyermekek száma, de van olyan adat is, ami szerint eléri a 40%-t a fejlesztésre szorulók aránya. Ahhoz, hogy a tanulás zökkenőmentes és hatékony legyen, ismernünk kell a saját és tanítványaink tanulási stílusát. Milyen módon vesszük fel az információkat, hogyan raktározza azokat az elménk, milyen a tanulási környezet, milyen eszközöket és módszereket tudunk alkalmazni a hatékony tanulás során? A modern kutatási eredmények alapján összeállított, személyre szabott tanulási technikák széles tárházát nyújtja a képzés. A résztvevő megismerkedhet azokkal a gátló és segítő tényezőkkel, amelyek hatkonyabbá, gyorsabbá teszik a tanulást. Konkrét tanácsokat kaphat a képzésen, illetve adhat a képzést elvégző a hozzá forduló tanulóknak, segítve őt a tanulási folyamatában.

A képzés során a résztvevők a gyakorlatokat a Gyorsított tanulási technikák jegyzet I.-II. című módszertani gyűjteményből végzik.

Kiknek ajánlott a képzés?

A képzés pedagógus akkreditációs nyilvántartási száma: 768/10/2020.

A képzés időtartama

60 óra (6 nap, napi 10 óra, 09.00-17.30 óra között)

Megismered a saját tanulási stílusodat, így képes leszel a saját stílusodnak megfelelő tanulási technikákat alkalmazni és átadni a tanulás során.

Arra, hogy munkád vagy az önálló tanulásod során alkalmazd amit megtanultál. Amennyiben szeretnél Alternatív Képességfejlesztő Tanácsadóként® dolgozni, akkor olvasd el ennek részleteit és kérj bővebb információt!

Ez oktatónként változhat. Nézd meg lenti táblázatban a részleteket!

  • Az attól függ, hogy melyik oktatónál jelentkezel.
  • Kapsz egy visszaigazolást e-mailben, és lehet, hogy kapsz egy regisztrációs díjbekérőt is, melyet kiegyenlíthetsz átutalással vagy bankkártyás fizetéssel. Ezért kérlek pontosan add meg e-mail címedet és figyeld postafiókodat.
  • A tanfolyamra történő jelentkezés feltétele, hogy a részvételi díjad időben beérkezzen. Ezzel tudod a helyedet biztosítani.
  • A kezdés előtt még fogsz kapni egy részletes tájékoztatót a helyszínről és arról, hogy mit hozz magaddal, hogyan készülj a tanfolyamra.

Ajánlott irodalom:

  • Dryden és Dr. Vos: A tanulás forradalma I.-II., 2004, Budapest, Bagolyvár kiadó
  • Joshua Foer: Eisteinnel a Holdra, 2012, Budapest, Század Kiadó
  • Emil Coué: Az autoszuggesztió végzésének technikája, letölthető: https://egyensulyert.hu/letoltesek/
  • Emil Coué: Elméd gyógyító hatalma, 2010, Dunaújváros, Egyensúlyért Bt.
  • Allan és Barbara Pease: Memóriakontroll, 2006, Budapest, Fiesta Stúdió Könyvkiadó
  • Noah St. John: A Siker titkos kódja, 2010, Budapest, Bagolyvár kiadó
  • David Allen: Intézz el mindent, 2010, Budapest, Bagolyvár kiadó
  • Caroline Leaf: Tehetség vagy!, 2014, Debrecen, Denton 2000 Bt.

Résztvevőink mondták

Holisztikus szemléletmódot, új nézőpontokat adott az AKÉTA képzés. Bizonyosságot szereztem arról, hogy van egy alternatív út is, hogy segítsünk a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek és felnőtteknek egyaránt. Az elmélet és a gyakorlat megfelelő arányban volt felépítve, így sosem éreztem, hogy valamit nem értenék vagy nem tudok megcsinálni a gyakorlatban. Attila személyisége, hatalmas tudása rengeteg pluszt adott a modulok anyaga mellé. Számomra az egy év tanulás olyan volt mint egy terápia, megújultam és kinyíltam.
Erzsébet
pedagógus
Legelőször reményt adott, aztán bizonyosságot, hogy jó helyen vagyok, a tanfolyam végére pedig megtanultam holisztikusan gondolkodni. Megváltozott az életem, mert én is megváltoztam. Olyan dolgokról hallottam és tanultam, amelyeknek létezéséről nem is tudtam. Szeptemberben azt hittem júniusra mindent tudni fogok a képességfejlesztésről és nem is kell már tovább bővítenem a tudásom. De már most van egy listám, hogy Attila mely tanfolyamait szeretném elvégezni és már azt is tudom, milyen hosszú tanulási útra léptem. Egy átfogó, elméleti és gyakorlati tudást megfelelő arányban ötvöző képzés az AKÉTA. Új nézőpontokat, barátokat kaptam. A párban végzendő gyakorlatok során olyan gátakat sikerült átlépnem és az okok mélyére néznem, mintha egy terápián vettem volna részt. Szerencsésnek mondhatja magát az,aki részt vett a képzésben, mert mi már tudjuk, hogy van megoldás egy alternatív úton is.
Viktória
Pedagógus

Időpont

Tréner

Helyszín

Jelentkezés

Gál Attila

AKÉTA®, IKC Professzionális kineziológusa

Szabó Anikó

AKÉTA®, Tanulási Coaching Technikák oktató

Facskó Ágnes

AKÉTA®, Kineziológus, Brain Gym® instructor